Recenzii

Secretele prințesei Cadignan de Honore de Balzac-Recenzie

res_cafa26b165510d143f82df58de46d603_full.jpgPovestirea „Secretele prințesei Cadignan” a fost publicată în 1839, inițial sub titlul „O prințesă pariziană”.

Aceasta reprezintă una din deliciile operelor lui Balzac. Personajele sale par a fi rupte din soare, mai ales tinerele domnițe, prin descrierea pe care autorul le-o oferă.

Peste pasionala prințesă au apus anii, deși nimeni nu îi dă vârsta. A rămas însă în urma ei o reputație greu de uitat ce contrastează enorm cu situația ei actuală(duce o viață solitară, cât mai retrasă de ochii lumii). La 36 de ani trăiește din amintiri, dar și cu regretul că în ciuda numeroaselor sale  idile, nu a întâlnit niciodată iubirea adevărată.

Dar  într-o după amiază, în timp ce se plimba cu prietena sa, simte o dorință puternică de a-și exersa încă o dată farmecele și capacitatea de a supune un bărbat pentru a-și verifica abilitățile. Întâmplarea face că a găsit și „candidatul” potrivit asupra căruia să-și pună în aplicare talentul actoricesc și capacitățile de manipulare. Bărbatul este unul nemaiîntâlnit în viața sa, neinteresat de femei( consideră că pasiunea poate distruge orice urmă de rațiune) dar totodată capabil de cele mai nobile sentimente.

Ceea ce urmează oferă o cu totul altă notă povestirii și arată faptul că viața este plină de surprize. Romanul se încheie cu următoarea frază: „Să fie acesta un deznodământ? Da, pentru oamenii de spirit; nu, pentru cei care vor să știe totul.”

Acest roman a fost ecranizat în 1982. Mi-aș dori foarte mult să văd filmul. Am găsit însă, doar un trailer.

0 thoughts on “Secretele prințesei Cadignan de Honore de Balzac-Recenzie

Lasă un răspuns